Jump to content

لیڈر بورڈ

مشہور مواد

Showing content with the highest reputation on 03/09/2023 in all areas

  1. ﺷﯿﺦ ﻣﺤﻘﻖ ﺷﺎﮦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﻖ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺭﺡ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﻣﺖ ﮐﮯ ﻣﺬﺍﮨﺐ ﺍﻭﺭ ﺍﺧﺘﻼﻓﺎﺕ ﮐﯽ ﮐﺜﺮﺕ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﮏ ﺷﺨﺺ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﺍﺱ ﻣﺴﺌﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻣﺼﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻣﺠﺎﺯ ﮐﮯ ﺷﺎﺋﺒﮧ ﺍﻭﺭ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﮐﮯ ﻭﮨﻢ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺣﯿﺎﺕ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺩﺍﺋﻢ ﻭﺑﺎﻗﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ِ ﺍﻣﺖ ﭘﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﻭﻧﺎﻇﺮ ﮨﯿﮟ۔ ‏( ﻋﺒﺪﺍﻟﺤﻖ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ، ﺷﯿﺦ ﻣﺤﻘﻖ، ﻣﮑﺘﻮﺑﺎﺕ ﺑﺮﺣﺎﺷﯿﮧ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﺍﻻﺧﯿﺎﺭ ‏( ﻃﺒﻊ ﺳﮑﮭﺮ ‏) ﺹ 551 ) ﺭﻭﺡ ﺍﻋﻈﻢ ﮐﯽ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺟﻠﻮﮦ ﮔﺮﯼ ﻋﻘﯿﺪﮦ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ؛ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﻟﻔﻆ ﺣﺎﺿﺮ ﻭﻧﺎﻇﺮ ﺑﻮﻻ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﻄﻠﺐ ﮨﺮﮔﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﺑﺸﺮﯾﺖ ﻣﻄﮩﺮﮦ ﺍﻭﺭ ﺟﺴﻢ ﺧﺎﺹ ﮨﺮﺟﮕﮧ ﮨﺮﺷﺨﺺ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﻣﻘﺼﺪ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﺮﮐﺎﺭﺩﻭﻋﺎﻟﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻘﺎﻡ ﺭﻓﯿﻊ ﭘﺮ ﻓﺎﺋﺰ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﮐﻮ ﮨﺘﮭﯿﻠﯽ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ؛ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﭘﻨﯽ ﺭﻭﺣﺎﻧﯿﺖ ﺍﻭﺭ ﻧﻮﺭﺍﻧﯿﺖ ﮐﮯ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﺑﯿﮏ ﻭﻗﺖ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﭘﺮ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻓﺮﻣﺎ ﮨﻮﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻟﯿﺎﺋﮯ ﮐﺮﺍﻡ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﯼ ﻣﯿﮟ ﺍٓﭖ ﮐﮯ ﺟﻤﺎﻝ ﺍﻗﺪﺱ ﮐﺎ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺑﮭﯽ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻧﻈﺮ ﺭﺣﻤﺖ ﻭﻋﻨﺎﯾﺖ ﺳﮯ ﻣﺴﺮﻭﺭ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﮔﻮﯾﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﺎ ﺍﭘﻨﮯ ﻏﻼﻣﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﮨﻮﻧﺎ، ﺳﺮﮐﺎﺭ ﮐﮯ ﺣﺎﺿﺮ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﻣﻌﻨﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﻧﻈﺮﻣﺒﺎﺭﮎ ﺳﮯ ﺩﯾﮑﮭﻨﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﮐﮯ ﻧﺎﻇﺮ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﮨﮯ۔ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﭘﯿﺶ ﻧﻈﺮ ﺭﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻋﻘﯿﺪﮦ ﻇﻨﯿﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﺯ ﻗﺒﯿﻞ ﻓﻀﺎﺋﻞ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﺩﻻﺋﻞ ﻗﻄﻌﯿﮧ ﮐﺎ ﮨﻮﻧﺎ ﮨﯽ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﻧﮩﯿﮟ، ﺑﻠﮑﮧ ﺩﻻﺋﻞ ﻇﻨﯿﮧ ﺑﮭﯽ ﻣﻘﯿﺪ ﻣﻘﺼﺪ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺑﺎﺭﯼ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮨﮯ؛ ﯾﺎ ﺍﯾﮭﺎ ﺍﻟﻨﺒﯽ ﺍﻧﺎ ﺍﺭﺳﻠﻨﺎﮎ ﺷﺎﮬﺪﺍ ‏( ﺍﻻﺣﺰﺍﺏ 33، 51 ) ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺍﮮ ﻏﯿﺐ ﮐﯽ ﺧﺒﺮﯾﮟ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻧﺒﯽ ! ﺑﯿﺸﮏ ﮨﻢ ﻧﮯ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﺣﺎﺿﺮﻭﻧﺎﻇﺮ۔ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻮﺍﻟﺴﻌﻮﺩ ‏( ﻡ 159ﮪ ‏) ﺍﺱ ﺍٓﯾﺖ ﮐﺮﯾﻤﮧ ﮐﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ: ﺍﮮ ﻧﺒﯽ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ! ﮨﻢ ﻧﮯ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﺍﻥ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﭘﺮ ﺷﺎﮨﺪ ‏(ﺣﺎﺿﺮ ﻭﻧﺎﻇﺮ‏) ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﺟﻦ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺍٓﭖ ﻣﺒﻌﻮﺙ ﮨﯿﮟ۔ ﺍٓﭖ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﻭ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﮐﺎ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﺍﻭﺭ ﻧﮕﺮﺍﻧﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍٓﭖ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺻﺎﺩﺭ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺗﺼﺪﯾﻖ ﻭﺗﮑﺬﯾﺐ ﺍﻭﺭ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﻭﺿﻼﻟﺖ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮔﻮﺍﮨﯽ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺍُﻥ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﯾﺎ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﺟﻮ ﮔﻮﺍﮨﯽ ﺍٓﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﮨﻮﮔﯽ۔ ( ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﻌﻤﺎﺩﯼ، ﺍﺑﻮﺍﻟﺴﻌﻮﺩ ﺍﻣﺎﻡ، ﺗﻔﺴﯿﺮ، ﺍﺑﻮﺍﻟﺴﻌﻮﺩ ‏( ﺍﺣﯿﺎﺀ ﺍﻟﺘﺮﺍﺙ ﺍﻟﻌﺮﺑﯽ، ﺑﯿﺮﻭﺕ، ﺝ 7 ، ﺹ 24 ) ﻋﻼﻣﮧ ﺳﻠﻤﺎﻥ ﺟﻤﻞ ﻧﮯ ﺍﻟﻔﺘﻮﺣﺎﺕ ﺍﻻﻟٰﮩﯿﮧ ‏(ﺝ 3 ﺹ 244‏) ﺍﻭﺭ ﻋﻼﻣﮧ ﺳﯿﺪ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺍٓﻟﻮﺳﯽ ﻧﮯ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺭﻭﺡ ﺍﻟﻤﻌﺎﻧﯽ ‏(ﺝ 22 ﺹ 54 ‏) ﻣﯿﮟ ﯾﮩﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮐﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﯽ ﺍﻟﺴﻨﮧ ﻋﻼﺀ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺧﺎﺯﻥ ‏( ﻡ 147ﮪ ‏) ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﯾﮧ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯽ ﮨﮯ۔ ﺷﺎﮬﺪﺍ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺨﻠﻖ ﮐﻠﮭﻢ ﯾﻮﻡ ﺍﻟﻘﯿﺎﻣۃ ۔ ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺍٓﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﭘﺮ ﮔﻮﺍﮦ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ۔ ( ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﺒﻐﺪﺍﺩﯼ ﺍﻟﺸﮩﯿﺮ ﺑﺎﻟﺨﺎﺯﻥ؛ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻟﺒﺎﺏ ﺍﻟﺘﺎﻭﯾﻞ ﻓﯽ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﺍﻟﺘﻨﺰﯾﻞ ‏( ﻣﺼﻄﻔﮯٰ ﺍﻟﺒﺎﺑﯽ ﻣﺼﺮ‏) ﺟﻠﺪ 5 ، ﺹ 662 ) ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺩﻋﻮﺕِ ﺍﺳﻼﻡ ﮨﺮﻣﻮﻣﻦ ﻭﮐﺎﻓﺮ ﮐﻮ ﺷﺎﻣﻞ ﮨﮯ۔ ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﻣﺖ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯿﮟ ﮨﺮﻣﻮﻣﻦ ﻭﮐﺎﻓﺮﺩﺍﺧﻞ ﮨﮯ، ﺍﻟﺒﺘﮧ! ﺍُﻣﺖِ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻣﯿﮟ ﺻﺮﻑ ﻭﮦ ﺧﻮﺵ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺣﻀﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺩﻋﻮﺕ ﭘﺮ ﻣﺸﺮﻑ ﺑﮧ ﺍﺳﻼﻡ ﮨﻮﺋﮯ۔ ﺍٓﯾﺖ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﮐﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﻋﻠﯽٰ ﻣﻦ ﺑُﻌُﺚُ ﺍِﻟَﯿﮭِﻢ ‏( ﺟﻦ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﮔﯿﺎ ‏) ﺍﻭﺭ ﻋﻠﯽ ﺍﻟﺨﻠﻖ ﮐﻠﮭﻢ ﮐﮩﮧ ﮐﺮ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﻣﻔﺴﺮﯾﻦ ﻧﮯ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍٓﭖ ﺻﺮﻑ ﺍﮨﻞ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮐﻮ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ، ﺑﻠﮑﮧ ﮐﺎﻓﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﺑﮭﯽ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﻓﺮﻣﺎﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﺳﯽ ﻟﯿﺌﮯ ﻣﻮﻣﻨﻮﮞ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻓﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﺧﻼﻑ ﮔﻮﺍﮨﯽ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ۔ ﻋﻼﻣﮧ ﺳﯿﺪ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺍٓﻟﻮﺳﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﺑﻌﺾ ﺍﮐﺎﺑﺮ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﻧﮯ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺑﻨﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﭘﺮ ﺍٓﮔﺎﮦ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺍٓﭖ ﻧﮯ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﺎ، ﺍﺳﯽ ﻟﯿﺌﮯ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺷﺎﮨﺪ ﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ۔ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺟﻼﻝ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺭﻭﻣﯽ ﻗﺪﺱ ﺳﺮﮦ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﺑﻮﺩﺵ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺍﻟﻌﺒﺎﺩ۔ ﺯﺍﮞ ﺳﺒﺐ ﻧﺎﻣﺶ ﺧﺪﺍ ﺷﺎﮨﺪ ﻧﮩﺎﺩ ‏(ﻣﺤﻤﺪ ﺍٓﻟﻮﺳﯽ؛ ﻋﻼﻣﮧ ﺳﯿﺪ؛ ﺭﻭﺡ ﺍﻟﻤﻌﺎﻧﯽ ﺟﻠﺪ 22 ، ﺹ 54 ) ﺑﻨﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﻧﻈﺮ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﮯ ﺍﺱ ﻟﯿﺌﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺍٓﭖ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺷﺎﮨﺪ ﺭﮐﮭﺎ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﻓﺨﺮﺍﻟﺪﯾﻦ ﺭﺍﺯﯼ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﺱ ﺍٓﯾﺖ ﮐﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﮯ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺷﺎﮬﺪﺍ ﻣﯿﮟ ﮐﺌﯽ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﮨﯿﮟ ‏(ﭘﮩﻼ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ‏) ﺍٓﭖ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺩﻥ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﭘﺮ ﮔﻮﺍﮨﯽ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮨﯿﮞﺠﯿﺴﮯ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﻭﯾﮑﻮﻥ ﺍﻟﺮﺳﻮﻝ ﻋﻠﯿﮑﻢ ﺷﮭﯿﺪﺍ۔ ‏(ﺭﺳﻮﻝ ﺗﻢ ﭘﺮ ﮔﻮﺍﮦ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﮕﮩﺒﺎﻥ‏) ﺍﺱ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻣﺼﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺷﺎﮨﺪ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ﺑﮭﯿﺠﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ، ﯾﻌﻨﯽ ﺍٓﭖ ﮔﻮﺍﮦ ﺑﻨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍٓﺧﺮﺕ ﻣﯿﮟ ﺍٓﭖ ﺷﮩﯿﺪ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺱ ﮔﻮﺍﮨﯽ ﮐﻮ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ﺟﺲ ﮐﮯ ﺍٓﭖ ﺣﺎﻣﻞ ﺑﻨﮯ ﺗﮭﮯ۔ ‏(ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺣﺴﯿﻦ ﺍﻟﺮﺍﺯﯼ، ﺍﻣﺎﻡ ، ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮐﺒﯿﺮ ‏(ﻣﻄﺒﻌۃ ﺑﮩﯿﮧ ﻣﺼﺮ‏) ﺝ 52 ، ﺹ 612 ) ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺣﻘﯽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ: ﺭﺳﻮﻝ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺗﻌﻈﯿﻢ ﻭﺗﻮﻗﯿﺮ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻇﺎﮨﺮ ﻭﺑﺎﻃﻦ ﻣﯿﮟ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﺳﻨﺖ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﯾﻘﯿﻦ ﺭﮐﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﺍٓﭖ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﮐﺎ ﺧﻼﺻﮧ ﺍﻭﺭ ﻧﭽﻮﮌ ﮨﯿﮟ۔ﺍٓﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮨﯽ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺍﺯﻟﯽ ﮨﯿﮟ، ﺑﺎﻗﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺍٓﭖ ﮐﮯ ﺗﺎﺑﻊ ﮨﮯ ، ﺍﺳﯽ ﻟﯿﺌﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺷﺎﮨﺪ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ﺑﮭﯿﺠﺎ۔ ﭼﻮﻧﮑﮧ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﯽ ﭘﮩﻠﯽ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﻟﯿﺌﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﯽ ﻭﺣﺪﺍﻧﯿﺖ ﺍﻭﺭ ﺭﺑﻮﺑﯿﺖ ﮐﮯ ﺷﺎﮨﺪ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻋﺪﻡ ﺳﮯ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻧﮑﺎﻟﯽ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺭﻭﺍﺡ، ﻧﻔﻮﺱ، ﺍﺣﺮﺍﻡ ﻭ ﺍﺭﮐﺎﻥ،ﺍﺟﺴﺎﻡ ﻭﺍﺟﺴﺎﺩ، ﻣﻌﺪﻧﯿﺎﺕ، ﻧﺒﺎﺗﺎﺕ،ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ، ﻓﺮﺷﺘﻮﮞ،ﺟﻨﺎﺕ، ﺷﯿﺎﻃﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮐﮯ ﺷﺎﮨﺪ ﮨﯿﮟ، ﺗﺎﮐﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﮯ ﺍﻓﻌﺎﻝ ﮐﮯ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﻋﺠﺎﺋﺐ ﺻﻨﻌﺖ ﺍﻭﺭ ﻏﺮﺍﺋﺐ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺟﺲ ﭼﯿﺰ ﮐﺎ ﺍﺩﺭﺍﮎ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﮐﮯ ﻟﯿﺌﮯ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﻮ ﻭﮦ ﺍٓﭖ ﮐﮯ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﺳﮯ ﺧﺎﺭﺝ ﻧﮧ ﺭﮨﮯ، ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺍﯾﺴﺎ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﻋﻄﺎ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﻭﺳﺮﺍ ﺍﺱ ﻣﯿﮞﺎٓﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺷﺮﯾﮏ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺍﺳﯽ ﻟﯿﺌﮯ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻣﺼﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﻋﻠﻤﺖ ﻣﺎ ﮐﺎﻥ ﻭﻣﺎﺳﯿﮑﻮﻥ ‏( ﮨﻢ ﻧﮯ ﺟﺎﻥ ﻟﯿﺎ ﻭﮦ ﺳﺐ ﺟﻮ ﮨﻮﭼﮑﺎ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﮨﻮﮔﺎ‏) ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍٓﭖ ﻧﮯ ﺳﺐ ﮐﺎ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﻟﻤﺤﮧ ﺑﮭﯽ ﻏﺎﺋﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﮯ، ﺍٓﭖ ﷺ ﻧﮯ ﺍٓﺩﻡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﯽ ﭘﯿﺪﺍﺋﺶ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ، ﺍﺳﯽ ﻟﯿﺌﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ؛ ﮨﻢ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺑﮭﯽ ﻧﺒﯽ ﺗﮭﮯ ﺟﺐ ﮐﮧ ﺍٓﺩﻡ ؑ ﻣﭩﯽ ﺍﻭﺭ ﭘﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺗﮭﮯ، ﯾﻌﻨﯽ ﮨﻢ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﯿﺌﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﮨﻢ ﻧﺒﯽ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻟﯿﺌﮯ ﻧﺒﻮﺕ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺣﻀﺮﺕ ﺍٓﺩﻡ ؑ ﮐﺎ ﺟﺴﻢ ﺍﻭﺭ ﺭﻭﺡ ﺍﺑﮭﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺍٓﭖ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﭘﯿﺪﺍﺋﺶ، ﺍﻋﺰﺍﺯ ﻭﺍﮐﺮﺍﻡ ﮐﺎ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺧﻼﻑ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺟﻨﺖ ﺳﮯ ﻧﮑﺎﻻ ﺟﺎﻧﺎ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﺍٓﭖ ﻧﮯ ﺍﺑﻠﯿﺲ ﮐﯽ ﭘﯿﺪﺍﺋﺶ ﺩﯾﮑﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺍٓﺩﻡ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﮐﻮ ﺳﺠﺪﮦ ﻧﮧ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﺳﺒﺐ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺟﻮﮐﭽﮫ ﮔﺰﺭﺍ ، ﺍﺳﮯ ﺭﺍﺋﻨﺪﮦ ﺩﺭﮔﺎﮦ ﺍﻭﺭﻣﻠﻌﻮﻥ ﻗﺮﺍﺭﺩﯾﺎﮔﯿﺎ، ﺳﺐ ﮐﭽﮫ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ، ﺍﯾﮏ ﺣﮑﻢ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻃﻮﯾﻞ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﻭﺭ ﻭﺳﯿﻊ ﻋﻠﻢ ﺭﺍﺋﯿﮕﺎﮞ ﮔﯿﺎ۔ ﺍﻧﺒﯿﺎﺀ ﻭﺭﺳﻞ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﻣﺘﻮﮞ ﭘﺮ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺣﺎﻻﺕ ﮐﮯ ﻋﻠﻮﻡ ﺍٓﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﺋﮯ۔ ( ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺣﻘﯽ ، ﺍﻣﺎﻡ: ﺭﻭﺡ ﺍﻟﺒﯿﺎﻥ ‏(ﺩﺍﺭ ﺍﺣﯿﺎﺀ ﺍﻟﺘﺮﺍﺙ ﺍﻟﻌﺮﺑﯽ، ﺑﯿﺮﻭﺕ ‏) ﺟﻠﺪ 9 ، ﺹ 81 ‏) ‏(2‏) ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺑﺎﺭﯼ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮨﮯ : ﺍﻟﺒﻘﺮﮦ 2 ، 341 ۔ ﻭ ﻳﮑﻮﻥ ﺍﻟﺮﺳﻮﻝ ﻋﻠﻴﮑﻢ ﺷﻬﻴﺪﺍ ۔ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺗﻤﮩﺎﺭﮮ ﮔﻮﺍﮦ ‏( ﺍﻭﺭ ﺣﺎﺿﺮﻭﻧﺎﻇﺮ ﮨﯿﮟ ) ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺣﻘﯽ ﺍﻭﺭ ﺷﺎﮦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻌﺰﯾﺰ ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ ﺍﺱ ﺍٓﯾﺖ ﮐﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﮔﻮﺍﮦ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻧﻮﺭ ﻧﺒﻮﺕ ﮐﮯﺫﺭﯾﻌﮯ ﮨﺮﺩﯾﻨﺪﺍﺭ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺩﯾﻦ ﮐﺎ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ؟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺣﺠﺎﺏ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺲ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻭﮦ ﮐﻤﺎﻝ ﺩﯾﻦ ﺳﮯ ﺭﻭﮎ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﭘﺲ ﺍٓﭖ ﺍﻣﺘﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﮔﻨﺎﮦ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﮐﯽ ﺣﻘﯿﻘﺖ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﻋﻤﺎﻝ، ﻧﯿﮑﯿﻮﮞ ، ﺑﺮﺍﺋﯿﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﺍﺧﻼﺹ ﻭﻧﻔﺎﻕ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮐﻮ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ( ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺣﻘﯽ ،ﺍﻣﺎﻡ، ﺭﻭﺡ ﺍﻟﺒﯿﺎﻥ ‏(ﺩﺍﺭ ﺍﺣﯿﺎﺀ ﺍﻟﺘﺮﺍﺙ ﺍﻟﻌﺮﺑﯽ ،ﺑﯿﺮﻭﺕ‏) ﺟﻠﺪ 9 ،ﺹ 842 ، ﻋﺒﺪﺍﻟﻌﺰﯾﺰ،ﻣﺤﺪﺙ ﺩﮨﻠﻮﯼ، ﻋﻼﻣﮧ ﺷﺎﮦ، ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻋﺰﯾﺰﯼ ﻓﺎﺭﺳﯽ ‏( ﻃﺒﻊ ﺩﮨﻠﻮﯼ‏) ﺟﻞ 1 ، ﺹ 815 ) ﻋﻼﻣﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺤﺎﺝ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﻣﺖ ﮐﻮ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺣﻮﺍﻝ، ﻧﯿﺘﻮﮞ، ﻋﺰﺍﺋﻢ ﺍﻭﺭ ﺧﯿﺎﻻﺕ ﮐﻮ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺍٓﭖ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﯽ ﺣﯿﺎﺕ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﺍﻭﺭ ﻭﺻﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻓﺮﻕ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺳﺐ ﮐﭽﮫ ﺍٓﭖ ﭘﺮ ﻋﯿﺎﮞ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﺍﺧﻔﺎﺀ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ( ﺍﺑﻦ ﺍﻟﺤﺎﺝ ﺍﻣﺎﻡ، ﺍﻟﻤﺪﺧﻞ ‏(ﺩﺍﺭﺍﻟﮑﺘﺎﺏ ﺍﻟﻌﺮﺑﯽ ، ﺑﯿﺮﻭﺕ ‏) ﺝ 1 ،ﺹ 252 ،ﺍﺣﻤﺪ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﻘﺴﻄﻼﻧﯽ،ﺍﻣﺎﻡ ، ﻣﻮﺍﮨﺐ ﺍﻟﻠﺪﻧﯿﮧ ﻣﻊ ﺍﻟﺰﺭﻗﺎﻧﯽ ‏(ﻃﺒﻊ ﻣﺼﺮ 2921ﮪ ‏) ﺟﻠﺪ 8 ، ﺹ 843 ) (3) ﻭ ﺟﻨﺎ ﺑﮏ ﻋﻠﻰ ﻫﻮٔﻻﺀ ﺷﻬﻴﺪﺍ ۔ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺍﻥ ﺳﺐ ﭘﺮ ﮔﻮﺍﮦ ﻻﺋﯿﮟ ﮔﮯ۔ ‏( ﺍﻟﻨﺴﺎﺀ، 4، 14 ) ﺍﻥ ﺍٓﯾﺎﺕ ﻣﺒﺎﺭﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺷﺎﮨﺪ ﺍﻭﺭ ﺷﮩﯿﺪ ﮐﮩﺎﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﻥ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﺼﺪﺭ ﺷﮩﻮﺩ ﺍﻭﺭ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﮨﮯ۔ ﺍٓﺋﯿﮯ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ ﮐﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻟﻐﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﺋﻤﮧ ﺩﯾﻦ ﻧﮯﺍ ﺱ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﻣﻌﻨﯽ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ؟ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍﻏﺐ ﺍﺻﻔﮩﺎﻧﯽ ‏( ﻡ205ﮪ ‏) ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﺍﻟﺸﮭﻮﺩ ﻭﺍﻟﺸﮭﺎﺩۃ ﺍﻟﺤﻀﻮﺭ ﻣﻊ ﺍﻟﻤﺸﺎﮬﺪۃ ﺍِﻣﺎََ ﺑﺎﻟﺒﺼﺮ ﺍﻭ ﺑﺎﻟﺒﺼﯿﺮۃ ﻭﺍﻟﺸﮭﺎﺩۃ ﻗﻮﻝُ ﺻﺎﺩﺭِ ﻋﻦ ﻋﻠﻢ ﺣﺼﻞ ﺑﻤﺸﺎﮬﺪۃ ﺑﺼﯿﺮۃ ﺍﻭ ﺑﺼﺮِ ﻭﺍﻣﺎ ﺍﻟﺸﮭﯿﺪ ﻓﻘﺪ ﯾﻘﺎﻝ ﻟﻠﺸﺎﮬﺪ ﻭﺍﻟﻤﺸﺎﮬﺪُ ﻟﻠﺸﺌﯿﯽ ﻭﮐﺬﺍ ﻗﻮﻟﮧ ﻓﮑﯿﻒ ﺍﺫﺍ ﺟﺌﻨﺎ ﻣﻦ ﮐﻞ ﺍﻣۃ ﺑﺸﮭﯿﺪ ﻭﺟﺌﻨﺎﺑﮏ ﻋﻠﯽٰ ﮬٰﺌﻮﻻٓﺀ ﺷﮭﯿﺪﺍ۔ ﺗﺮﺟﻤﮧ: ﺷﮩﻮﺩ ﺍﻭﺭ ﺷﮩﺎﺩۃ ﮐﺎ ﻣﻌﻨﯽ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺣﺎﺿﺮ ﮨﻮﻧﺎ ﮨﮯ۔ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﺍٓﻧﮑﮫ ﺳﮯ ﮨﻮ ﯾﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺳﮯ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﺍﺱ ﻗﻮﻝ ﮐﻮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍٓﻧﮑﮫ ﯾﺎ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﮐﮯ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﺳﮯ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺻﺎﺩﺭ ﮨﻮ، ﺭﮨﺎ ﺷﮩﯿﺪ ﺗﻮ ﻭﮦ ﮔﻮﺍﮦ ﺍﻭﺭ ﺷﮯ ﮐﺎ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﮐﮯ ﺍﺱ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﯾﮩﯽ ﻣﻌﻨﯽ ﮨﮯ ‏( ﺟﺲ ﮐﺎ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ‏) ﮐﯿﺎ ﺣﺎﻝ ﮨﻮﮔﺎ ؟ ﺟﺐ ﮨﻢ ﮨﺮ ﺍﻣﺖ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﮔﻮﺍﮦ ﻻﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺍﻥ ﺳﺐ ﭘﺮ ﮔﻮﺍﮦ ﻻﺋﯿﮟ ﮔﮯ۔ ( ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻟﻤﻘﻠﺐ ﺑﺎﻟﺮﺍﻏﺐ ﺍﺻﻔﮩﺎﻧﯽ ، ﺍﻟﻤﻔﺮﺩﺍﺕ ‏( ﻧﻮﺭﻣﺤﻤﺪ، ﮐﺮﺍﭼﯽ ‏)ﺹ 962۔ 07 ) ﺍﻣﺎﻡ ﻓﺨﺮ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺭﺍﺯﯼ ﺭﺣﻤﺘﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ( ﺷﮩﺎﺩﺕ‏) ، ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ، ﺍﻭﺭ ﺷﮩﻮﺩ ﮐﺎ ﻣﻌﻨﯽ ﺩﯾﮑﮭﻨﺎ ﮨﮯ، ﺟﺐ ﺗﻢ ﮐﺴﯽ ﭼﯿﺰ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮭﻮ ﺗﻮ ﺗﻢ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮ ﺷﮭﺪﺕ ﮐﺬﺍ ‏(ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻓﻼﮞ ﭼﯿﺰ ﺩﯾﮑﮭﯽ‏) ﭼﻮﻧﮑﮧ ﺍٓﻧﮑﮫ ﮐﮯ ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﻝ ﮐﮯ ﭘﮩﭽﺎﻧﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﺷﺪﯾﺪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﺩﻝ ﮐﯽ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺍﻭﺭ ﭘﮩﭽﺎﻥ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﺍﻭﺭ ﺷﮩﻮﺩ ﺑﮭﯽ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔ ‏(ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﺑﻦ ﺣﺴﯿﻦ ﺍﻟﺮﺍﺯﯼ، ﺍﻣﺎﻡ ، ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮐﺒﯿﺮ ‏(ﺍﻟﻤﻄﺒﻌۃ ﺍﻟﻤﺼﺮﯾﮧ‏) ﺟﻠﺪ 4 ، ﺹ 311، 411 ) ﺍﻣﺎﻡ ﻗﺮﻃﺒﯽ ‏( ﻡ 176ﮪ ‏) ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ : ﺷﮩﺎﺩﺕ ﮐﯽ ﺗﯿﻦ ﺷﺮﻃﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮﻭ ﮦ ﻣﮑﻤﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ۔ ‏(1‏) ﺣﺎﺿﺮ ﮨﻮﻧﺎ ۔‏(2 ‏) ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺍﺳﮯ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺭﮐﮭﻨﺎ، ‏(3‏) ﮔﻮﺍﮨﯽ ﮐﺎ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﻧﺎ۔ ‏(ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺍﺣﻤﺪ ﺍﻟﻘﺮﻃﺒﯽ، ﺍﻣﺎﻡ، ﺍﻟﺘﺬﮐﺮﮦ ‏(ﺍﻟﻤﮑﺘﺒۃ ﺍﻟﺘﻮﻓﯿﻘﯿۃ ‏) ﺹ 381 ) ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺍﻟﻘﺎﺳﻢ ﻗﺸﯿﺮﯼ ‏(ﻡ 564ﮪ‏) ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ: ﻭﻣﻌﻨﯽ ﺍﻟﺸﺎﮬﺪ ﺍﻟﺤﺎﺿﺮ ﻓﮑﻞ ﻣﺎﮬﻮ ﺣﺎﺿﺮ ﻗﻠﺒﮏ ﻓﮭﻮ ﺷﺎﮬﺪﻟﮏ ۔ ‏( ﻋﺒﺪﺍﻟﮑﺮﯾﻢ ﺑﻦ ﮨﻮﺍﺯﻥ، ﺍﺑﻮﺍﻟﻘﺎﺳﻢ ﺍﻻﻣﺎﻡ، ﺍﻟﺮﺳﺎﻟﮧ ﺍﻟﻘﺸﯿﺮﯾﮧ ‏(ﻣﺼﻄﻔﯽٰ ﺍﻟﺒﺎﺑﯽ ، ﻣﺼﺮ‏) ﺹ 74 ) ﻗﺮﺍٓﻥ ﭘﺎﮎ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻧﺒﯽ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﺷﺎﮨﺪ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺷﺎﮨﺪﮐﺎ ﻣﻌﻨﯽ ﺣﺎﺿﺮ ﮨﮯ ﺟﯿﺴﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﻗﺸﯿﺮﯼ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺻﻔﮩﺎﻧﯽ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﮐﺎ ﻣﻌﻨﯽ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﻊ ﺍﻟﻤﺸﺎﮨﺪﮦ ﮨﮯ۔ ﺧﻮﺍﮦ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﺳﺮ ﮐﯽ ﺍٓﻧﮑﮭﻮﮞ ﺳﮯ ﮨﻮ ﯾﺎ ﺩﻝ ﮐﯽ ﺑﺼﯿﺮﺕ ﺳﮯ، ﮐﮩﻨﮯ ﺩﯾﺠﺌﮯ ﮐﮧ ﻗﺮﺍٓﻥ ﭘﺎﮎ ﮐﯽ ﺍٓﯾﺎﺕ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﺣﻀﻮﺭ ﺳﯿﺪ ﯾﻮﻡ ﺍﻟﻨﺸﻮﺭ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﻮ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽٰ ﻧﮯ ﺣﺎﺿﺮ ﻭﻧﺎﻇﺮ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﻋﻘﯿﺪﮮ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﻧﺎﺩﺍﻧﯽ ﮐﯽ ﺑﻨﺎﺀ ﭘﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺷﺨﺺ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﺎﻧﺘﺎ ﺗﻮ ﺑﮯ ﺷﮏ ﻧﮧ ﻣﺎﻧﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺳﮯ ﺷﺮﮎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻗﻄﻌﺎََ ﺟﻮﺍﺯ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺳﯿﺪ ﻋﺎﻟﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﺲ ﮐﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺳﮯ ﺣﺎﺿﺮ ﻭ ﻧﺎﻇﺮ ﮨﯿﮟ؟ ﺍﺱ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺗﻔﺎﺳﯿﺮ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﭼﮑﺎ ﮨﮯ ۔ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍﺯﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺧﺎﺯﻥ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﺍٓﭖ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﮐﮯ ﺩﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﭘﺮ ﮔﻮﺍﮦ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ، ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺳﻌﻮﺩ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ؛ ﺟﻦ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﺑﮭﯿﺠﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﮭﯽ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍﺯﯼ ﻧﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺣﺪﯾﺚ ﺷﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ : ﺍﺭﺳﻠﺖ ﺍﻟﯽ ﺍﻟﺨﻠﻖ۔ ﮨﻢ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺑﮭﯿﺠﮯ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ۔ ( ﻣﺴﻠﻢ ﺑﻦ ﺍﻟﺤﺠﺎﺝ ﺍﻟﻘﺸﯿﺮﯼ، ﺍﻣﺎﻡ، ﺻﺤﯿﺢ ﻣﺴﻠﻢ ﺷﺮﯾﻒ ‏(ﻃﺒﻊ ﮐﺮﺍﭼﯽ ‏) ﺟﻠﺪ 1 ، ﺹ 991
    1 point
×
×
  • Create New...